Werkweek Tsjechië

07 - 05 - 2017

Zondagavond 7 mei vertrokken we met een leuke club leerlingen richting Jachymov in Tsjechië. Na een gebroken nacht in de bus kwamen we aan bij het hotel en werden de kamers verdeeld. Daarna moesten ze zich direct klaar gaan maken voor de eerste activiteiten. Zo mochten we dit jaar voor het eerst een nieuw onderdeel doen: met de zogeheten mountainscooter de berg af. Oftewel met een grote step met extra brede banden. Dit werd door veel leerlingen als één van de leukste activiteiten ervaren. Verder hebben we onder andere geklommen, getokkeld, biatlon geschoten, gehiked, gepaintballd en gemoutainbiked. Ook was de spooktocht dit jaar legendarisch waar nog vele leerlingen aan terug zullen denken. Naast al dit sporten hebben we ook een bezoek gebracht aan Theresienstadt. Dit was indrukwekkend en gaf stof tot nadenken. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Praag waar de leerlingen deze wereldstad mochten verkennen. Na dit alles gingen we donderavond de bus weer in om vrijdagochtend opgewacht te worden door alle ouders.