T&T | Drone-racebaan

23 - 11 - 2017

De leerlingen van klas 4 T&T gaan een race vliegen met een drone. Ze moeten zelf de obstakels ontwerpen en maken voor de racebaan. Met de hele klas moeten ze bepalen hoeveel en welk soort obstakels er komen. Hoe de racebaan gaat lopen. En hoe de race georganiseerd gaat worden. Daar hoort een pakket van eisen bij waaraan het obstakel en de baan moeten voldoen. Bijvoorbeeld: de totale baan moet ca. 40m lang zijn, veilig zijn voor racers én toeschouwers.Obstakels mogen per stuk niet meer dan €15 kosten. Obstakels moeten herbruikbaar zijn, verschillend etc. Bovendien moeten ze laten zien dat ze de ontwerpcyclus hebben gebruikt. Dat vereist overleg, oriëntatie, planning.Natuurlijk is al die voorbereiding lang niet zo leuk als het daadwerkelijk bouwen. Om net zoiets te maken als Drone Wk Dubai wordt niet makkelijk maar inspiratie was er wel. Leerlingen moesten zelf tijd indelen met een planning en bouwproblemen oplossen. De ideeën waren heel verschillend, van PVC-ringen tot autobanden tot het MDF uit de schuur van iemands vader. De favoriete onderdelen zijn toch wel het echte maken van het obstakel en mogen vliegen met de drone. Meekijken met de dronecamera via de VR-bril kan ook.