Brugklasleerlingen over technasium

Anouk, Eva, Lievia, Femke Emiel, Darian en Paul zitten in een technasium brugklas.

Femke vertelt over het project waar de klas begin van het schooljaar mee gestart is: "We zijn bezig met het ontwerpen en maken van een auto voor de toekomst. We moeten een bepaald aantal schetsen maken en de opdrachtgever kiest daar één van uit en die moeten we maken. Met andere vakken werk je vooral alleen, maar bij O&O werk je ook in groepjes. Bij technasium moet je ook goed logisch nadenken. Denk niet dat je alleen technische dingen doet, het is ook heel creatief. Mijn zus doet ook technasium, dus ik heb al veel verhalen gehoord. Die verhalen waren bijna altijd goed. Ik houd zelf ook wel van creatieve dingen. Daarom ben ik technasium gaan doen." Aan leerlingen van groep 8 geeft Femke het advies: "Doe het gewoon. Het is echt heel leuk voor jongens en meisjes!"

Eva, Lievia en Anouk voegen daar nog aan toe:

• "Bij technasium denk je vaak gelijk aan techniek, maar het zijn meer projecten waar je creatief kan denken." (Lievia)
  • "Technasium is leuk, ik kan er eigenlijk niet veel anders over zeggen." (Anouk)
  • "Als je heel creatief en open minded bent is technasium zeker iets voor jou." (Eva)

Zij zijn het erover eens: ze zijn blij met hun keuze voor het technasium.

Staand: Eva, Darian en Paul. Zittend: Lievia, Emiel, Anouk en Femke.