Aanmelding en plaatsing Hof van Delft (mavo/havo)

Aanmelden

Heb jij een enkelzijdig havo-advies, een mavo/havo- of een mavo-advies? Dan ben jij meer dan welkom op onze school!

Wij volgen voor inschrijving de aanmeldroute van de regio Delflanden. Voor de aanmeldprocedure betekent dit dat de aanmeldperiode loopt van 18 maart tot en met 31 maart 2024. Wij plaatsen in die periode een knop op de website waarmee je ouders/verzorgers je digitaal kunnen aanmelden. Tijdens de aanmeldperiode (18 maart tot en met 31 maart) bieden we op school-/werkdagen* op de locatie Hof van Delft de mogelijkheid tussen 15.00 uur en 16.30 uur bij ons op school het digitale aanmeldformulier in te vullen. Er zijn dan laptops beschikbaar en er zijn medewerkers aanwezig om, indien gewenst, hulp te bieden. *N.B.: Op vrijdag 29 maart (Goede Vrijdag) is de school gesloten.
De aanmeldingsperiode is verstreken.

Plaatsing

Alle leerlingen met een definitief en passend schooladvies worden op CLD Hof van Delft toegelaten. Het advies van de basisschool is bepalend voor plaatsing in een bepaald type klas. Is de locatie Hof van Delft jouw eerste keuze en ben je binnen de aanmeldingsperiode met een definitief en passend schooladvies bij de locatie Hof van Delft aangemeld? Dan ben je verzekerd van een plek op onze school. Mochten er omstandigheden zijn waardoor aanmelding binnen de aanmeldingsperiode onmogelijk was, ook dan heb jij recht op plaatsing. Wel is er dan minder kans op plaatsing met voorkeuren. De gewenste klas kan immers al vol zitten. Alle aangemelde leerlingen worden geplaatst in de leerweg overeenkomstig het definitieve advies van de basisschool. Dat advies is bepalend voor het type klas.

• Leerlingen met een havo-advies worden geplaatst in een brugklas die les krijgt op havo-niveau.
  • Leerlingen met een mavo- (theoretische leerweg) en een mavo/havo advies worden geplaatst in zogenaamde mavo/havo klassen.
    Zij kunnen in het tweede deel van het jaar meedoen aan de havo-modules waardoor een naadloze opstroom naar havo 2 mogelijk is.

Tijdpad aanmelding

• Maandag 18 maart - zondag 31 maart:

Aanmelden: digitaal via de button die vanaf 18 maart op deze website staat.

• Woensdag 15 mei:

Bericht van plaatsing per e-mail aan ouder(s).

• Uiterlijk donderdag 16 mei:

Plaatsing bevestigen of annuleren.
Dat kan via een link in het bericht van plaatsing dat op woensdag 15 mei aan de ouder(s) is verzonden.

• Vrijdag 17 mei:

Als blijkt dat er na donderdag 16 mei nog plaatsen beschikbaar zijn, dan worden deze op volgorde van aanmelding beschikbaar gesteld. In overleg met ouders/verzorgers wordt onderzocht of deze leerling alsnog geplaatst kan worden.