Scholieren stemmen

14 - 03 - 2017

Welke partij wordt op 15 maart de grootste en wie zal er nieuw de Kamer in komen? Ook op school is er op diverse vlakken aandacht besteed aan de Tweede Kamerverkiezingen en dan met name bij de vakken maatschappijleer en geschiedenis. Voor veel leerlingen is politiek helaas toch erg ver weg en zij vinden het vaak erg saai. Om die reden staken de docenten maatschappijleer en geschiedenis de koppen bij elkaar en lieten ze de leerlingen van klas 3 en 4 meedoen met de scholierenverkiezingen. Het was de eerste keer dat de leerlingen van de locatie Hof van Delft hebben meegedaan met deze verkiezingen. De landelijke uitslagen zijn dinsdagavond 14 maart bekend gemaakt door RTL Nieuws. Ruim 140.000 leerlingen brachten dit jaar hun stem uit, waarbij GroenLinks als winnaar uit de bus is gekomen.