Technologie en Toepassing

Technologie maakt ons leven mooier, leuker en makkelijker. Het speelt niet alleen een rol in de ICT, maar denk bijvoorbeeld eens aan de wereld van vervoer & transport met drones en zelfrijdende auto’s of het 3d printen van organen in de medische wereld. Technologie is overal om ons heen.

Is het vak T&T iets voor jou?

Het is niet alleen denken, maar vooral ook doen. Je leert het gebruiken van allerlei gereedschappen, machines en ook het toepassen van nieuwe technologieën, zoals lasersnijden en 3d printen.

Daarnaast bedenken we slimme oplossingen en nieuwe ideeën voor echte bedrijven. Daardoor zijn we niet alleen in het lokaal op school te vinden, maar gaan we juist de echte wereld in. We gaan op bezoek bij bedrijven, vervolgopleidingen en op excursie naar interessante technologische projecten en evenementen. Hierdoor krijg je een goed beeld wat jouw mogelijkheden zijn voor een toekomst in de nieuwe techniek.

Je werkt in een groepje aan de opdracht en uiteindelijk presenteren jullie het idee aan de opdrachtgever op school, bij het bedrijf of soms zelfs tijdens een landelijke finale.

In de brugklas maak je kennis met het vak T&T. Je leert daarbij allerlei vaardigheden en technieken. Het gaat het niet alleen om het eindresultaat dat je presenteert, maar juist ook het proces er naartoe. Hoe maak je van een tof idee een goed ontwerp? Op welke manier kan ik goed samenwerken en zorgen we dat het op tijd af is? Je bent dus aan het onderzoeken, creatief denken, ontwerpen, samenwerken en plannen & organiseren. Het jaar sluit je af met een eindproject, waarbij je al het geleerde laat zien en dan kies je of je met het vak T&T verder gaat.

Na klas 2 kun je het kiezen als echt examenvak. Onze school is namelijk 1 van de 36 scholen in Nederland die T&T als examenvak mag aanbieden.

Denk jij na over de toekomst? Kies dan voor T&T.

T&T in beeld

Je kunt het filmpje hier ook in een apart venster bekijken.

Meer T&T

Klik op de afbeelding voor meer informatie.