T&T bezoekt Heembouw

07 - 12 - 2017

Onlangs kregen we een enthousiaste mail van een oom van een van onze leerlingen. Hij is de directeur van het bouwbedrijf Heembouw, dat het project aan de Martinus Nijhoflaan (winkelcentrum De Hoven) uitvoert. In het kader van promotie van de sector Bouw, leerlingen enthousiasmeren voor techniek en in contact komen met de omgeving waarin wordt gebouwd, zijn we uitgenodigd. Donderdag 7 december zijn we dan ook met de leerlingen van klas 3 T&T een kijkje gaan nemen. Na een korte presentatie over het bouwproject met wat drinken en lekkers, hebben we een rondleiding gekregen. In groepjes van 8 gingen we met de bouwlift (al een ervaring op zich) naar boven om vanuit daar de verschillende verdiepingen en afbouwfases te bekijken. Een geslaagde middag waarbij de leerlingen een goed beeld hebben gekregen van het werk in de bouw! Op deze manier krijgen de leerlingen een goed beeld van hoe technologie in de praktijk wordt toegepast en worden ze voorbereid op het mbo.