T&T bij Wellantcollege

01 - 02 - 2018

Bij het vak T&T zijn de leerlingen bezig met realistische opdrachten van opdrachtgevers uit de regio. Daarnaast maken ze ook kennis met de bijpassende beroepsopleiding, zodat de leerlingen een duidelijk beroepsbeeld krijgen over de uitstroom mogelijkheden met betrekking tot technologie.Tijdens het project "automatisering in de kas" hebben de T&T-leerlingen van klas 3 een bezoek gebracht aan de mbo-opleiding Mechatronica & Greentec. Deze opleidingen worden gegeven bij het Wellantcollege/ROC Mondriaan aan de Rotterdamseweg in Delft. Vorig jaar heeft onze school samen met het Wellantcollege en ROC Mondriaan een convenant gesloten. Wanneer leerlingen bij ons het examenvak T&T met een voldoende afronden en als ze aan bepaalde eisen voldoen, kunnen ze een versnelde leerroute voor deze opleidingen volgen. Dit betekent een jaar korter studeren! We werden ontvangen door twee docenten en een groep studenten. Na een korte uitleg over de opleiding, gingen onze leerlingen in twee verschillende groepen aan het werk. De ene groep ging aan de slag met Arduino (een programmeerbord). De andere leerlingen onderzochten of planten ook energie kunnen geven. Het was leuk om te zien hoe onze leerlingen samenwerken met de mbo-studenten.