Escaperoom

23 - 05 - 2018

De leerlingen van klas 2 T&T (Technologie en Toepassing) zijn hard bezig met het maken van een escaperoom. Dit doen ze met de hulp van een echte escaperoom bouwer: Jan-Willem Manenschijn van het bedrijf Popup Escape! Voor de meivakantie is deze opdrachtgever al langsgekomen op school om de leerlingen alles uit te leggen over hoe je een escaperoom ontwerpt. Als klap op de vuurpijl mochten de leerlingen de grootste escaperoom van Nederland uitproberen in de escape toren Delft in de Torenhove! De leerlingen moesten zien te ontsnappen uit een verdieping waarin de elektronica een eigen leven is gaan leiden... Dit viel nog niet mee, er moest hard gepuzzeld en samengewerkt worden om deze escaperoom op te lossen. Genoeg inspiratie dus om aan de slag te gaan met dit project. In de toetsweek zullen de eersteklassers de escaperooms die de leerlingen uit T&T klas 2 hebben gemaakt, uitproberen.