Delft on Stage 2023

Op 14 maart was het eindelijk zover. Na twee jaar afwezigheid (corona) nu eindelijk een beroepenfeest in Sporthal de Buitenhof.

Er waren verschillende bedrijven aanwezig; van banketbakker, makelaar tot kapper. Het beroepenfeest maakt deel uit van het project Delft On Stage wat leerlingen in klas 2 en 3 mavo volgen in het kader van hun Loopbaanoriëntatie.

Doel van het beroepenfeest is dat leerlingen een gesprek voeren met de aanwezige bedrijven om twee matches regelen voor de beroependag. Op de beroependag lopen leerlingen stage bij twee bedrijven die te maken hebben met het gekozen profiel (vakkenpakket). De afgelopen weken stonden in het teken van voorbereiding op dit beroepenfeest: Welke bedrijven zijn er aanwezig? Hoe presenteer ik mijzelf? etc.. Leerlingen kregen daarvoor zelfs een netwerktraining, verzorgd door mensen uit het beroepenveld. Ook werden er tijdens de lessen visitekaartjes gemaakt die leerlingen konden afgeven aan het bedrijf waarmee ze het gesprek aangingen. De mooiste visitekaartjes dongen mee voor een prijs. Onze eigen leerling uit klas 2Mb was één van de gelukkige winnaars, zo bleek tijdens het beroepenfeest. Hij had een mooi ontwerp en had het visitekaartje aan twee kanten laten bedrukken.

Donderdag 30 maart is het de bedoeling dat leerlingen bij twee bedrijven gaan stagelopen.

Christian Leroux | Docent Economie en decaan onderbouw