Een goede start...

Na een lange periode van halve lesdagen mogen we eindelijk weer starten met volledige klassen en hele dagen school! Als school zijn we hier heel blij mee maar voor leerlingen is dat ook wel weer even wennen. Daarom had dit jaar niet alleen de onderbouw een introductieweek maar ook de bovenbouw startte dit jaar op met leuke introductieactiviteiten.

Alle leerlingen startten met een jaaropening van hun teamleider, kennismaking met de mentor en mochten hun boekenpakket meenemen. De andere dagen waren gevuld met allerlei activiteiten om nader met elkaar kennis te maken.

Zo is klas 1 gaan bowlen en hebben een speurtocht door de school en de wijk gemaakt met als afsluiter een ijsje bij Luciano.

Klas 2 heeft naast meerdere mentorlessen ook de Nieuwe kerk in Delft beklommen, bubbelvoetbal gespeeld in de sporthal en een fietsrally door de Delft gedaan. Ook dit werd afgesloten met een ijsje. Het bubbelvoetbal leverde veel gelach en plezier op want het is nog best een uitdaging om te voetballen terwijl je in zo’n bubbel zit.

Klas 3 en 4 zijn sportief gestart met een zeskamp bij sportvereniging Full Speed. Allerlei bekende maar onbekende spelletjes kwamen voorbij. Van hockey tot hokipoki pylonnenpoki (zie de foto met de pylon voor dit spel). Ook zijn er interactieve mentorlessen gegeven om leerlingen met elkaar kennis te laten maken over onderwerpen als “diversiteit” en “relaties”. Dit gebeurde door stellingen met elkaar te bespreken en naar elkaars meningen luisteren. Verder heeft klas 3 nog een workshop cartoontekenen gekregen en is klas 4 naar een bouldercentrum in Delft geweest.

We hebben een mooie week met elkaar gehad. Iedereen zal weer moeten wennen aan de nieuwe lestijden, nieuwe klasgenoten, mondkapjes etc.

Wij zien uit naar een mooi jaar met elkaar!!