Logo

Pitch Ondernemen

In jaar 2 van ons programma voor het vak ondernemen staat de verkoop van producten centraal. 

Voorheen was de open dag in januari het verkoopmoment voor de leerlingen. Dit jaar hebben we vanwege corona-maatregelen gekozen voor een andere opzet (verkoop binnen school aan alleen docenten en leerlingen). Daarnaast hebben we een echt pitch-moment (geïnspireerd op het programma van Dragons' Den) toegevoegd aan het programma. De leerlingen hebben vanaf het begin van dit schooljaar toegewerkt naar dit moment. Bij het vak Nederlands hebben ze tips gekregen over hoe ze een pitch moeten houden en bij het vak ondernemen hebben we ons gericht op de ondernemersvaardigheden (wensen doelgroep onderzoeken, hoe kan je als bedrijf hier rekening mee houden en wat gaat het kosten?). 

Donderdag 12 november was het zover. Leerlingen moesten de jury (bestaande uit 4 docenten en een ondernemer) overtuigen van hun plan om in aanmerking te komen voor het startkapitaal.  De leerlingen waren netjes gekleed en pakten het goed op. Ze kregen tops en tips mee van de jury. Het was een succes. De komende weken gaan de leerlingen aan de slag met de voorbereiding van hun markt. De bedoeling is dat de leerlingen de laatste week voor de kerstvakantie hun waren gaan verkopen aan leerlingen en docenten.

Terug naar nieuwsoverzicht