Project Eistronaut

Voor het vak Techniek kregen leerlingen van de tweede klassen in februari 2020 de opdracht om een waterraket te bouwen. In de raket moesten de leerlingen een ei (niet gekookt) verwerken. Dat ei moest tegen breuk worden beschermd tijdens de lancering van de waterraket en de landing op aarde. De raketten waren nagenoeg klaar toen de lockdown vanwege Corona uitbrak, ze konden dus niet getest worden. Het leek sommige leerlingen wel leuk om de waterraketten alsnog te lanceren, en de mentor van klas 2Ma stelde hiervoor zijn mentoruur ter beschikking. Zodoende werden op donderdag 25 en vrijdag 26 juni, onder het genot van een waterijsje (Raket), vele waterraketten gelanceerd (filmpje), een zeer vermakelijk en smakelijk schouwspel. Vele Eistronauten overleefden de landing van de raketten niet maar dat mocht de pret niet drukken.