T&T bij Techniek Innovatie Huis

Afgelopen week zijn we met de leerlingen van klas 2 Technologie en Toepassing (T&T) op pad geweest naar het Techniek Innovatie Huis van ROC Mondriaan. Een belangrijk onderdeel van dit vak is namelijk het oriënteren op een technische vervolgopleiding. Welke opleidingen zou je kunnen volgen en welke beroepen horen daarbij?

We waren aanwezig bij een bijeenkomst op de Campus Techniek en ICT van ROC Mondriaan, Den Haag. Tijdens verschillende workshops hebben de leerlingen kennisgemaakt met de diverse kanten van techniek en technologie. In een half uur ontstonden de meest innovatieve ideeën voor een duurzame foodtruck en hebben ze daarna geleerd om zelf een wandcontactdoos te installeren en demonteren. Derdejaars studenten van ROC Mondriaan hebben onze leerlingen geholpen met het programmeren van een website.

Als afsluiting kregen we nog een rondleiding over de Campus, langs alle verschillende studierichtingen, zoals ICT, Autotechniek en Bouw.

Mariska Evers | docent wiskunde en T&T