Franse dag

12 novembre: Journée de la langue française

Op vele scholen in Nederland kleurde de dag vandaag blauw-wit-rood. Een dag om de Franse taal onder de aandacht te brengen bij leerlingen. Dit werd met veel enthousiasme voorbereid door de docenten Frans en hun leerlingen uit klas 1 en klas 3. De aula werd woensdagmiddag vrolijk aangekleed en alle leerlingen en personeel hadden een uitnodiging ontvangen om in het thema “Chanel” gekleed naar school te komen. Dit werd door vele serieus genomen en we hebben dan ook vele mooie verschijningen gezien. De winnares "best geklede Française", won een echt Frans ontbijt. De prijs werd uitgereikt door de winnares van vorig jaar. Wist u dat “Barbe à Papa” suikerspin betekend? Wij inmiddels wel, er was dan ook een heuse suikerspinmachine! Zoals u begrijpt kijken wij al weer uit naar de Franse dag volgend jaar..

Kijk in het fotoalbum voor een foto-impressie