Lamazien

Op donderdag 29 oktober is stichting TeamAlert met het project LaMaZien bij ons op  school geweest.

TeamAlert is de verkeersveiligheidsorganisatie voor en door jongeren en wil met dit project jongeren bewust maken van hun eigen verantwoordelijkheid in het verkeer. Dit doen ze samen met de jongeren.

Zij hebben onze 1e klassen verrast met grappige theater-oefeningen die veel lijken op die van het bekende BNN programma ‘de Lama’s’. Deze oefeningen gingen over het verkeer. Elke oefening werd nabesproken. (Wat gebeurde er in deze scène? Is dit herkenbaar? Etc.) De leerlingen reageerden zichtbaar enthousiast en deden leuk mee.

Er is tijdens de 2 lesuren die de leerlingen hiermee bezig waren, veel gelachen. Daarnaast hebben ze meer geleerd over hun eigen rol in het verkeer.

Kijk in het fotoalbum voor een foto-impressie