HVDollars verdienen

Op onze locatie is nieuwe valuta in omloop... De HVDollar kan verdiend worden tijdens de aula-challenge. Hierbij gaat het erom afval netjes weg te gooien en de lunchplek schoon te houden. De beloning: een HVDollar. De verdiende HVDollars kunnen ingezet worden voor een beloning: een uurtje vrij, iets lekkers of een kwijtschelding van een te-laat-melding.

In het kader van PBS (Positive Behaviour Support) wordt gewerkt aan een stukje bewustzijn en motivatie om verantwoordelijkheid te nemen voor eigen afval. Hieruit is het initiatief voor deze actie ontstaan.

De actie is nu al een groot succes en we zijn dan ook heel benieuwd voor welke beloningen de leerlingen de komende weken de HVDollars gaan inwisselen. Samen met leerlingen en collega's gaan we nadenken welke nieuwe beloningen toegevoegd kunnen worden.