Sintproject klas 4

Op 5 december kwam het Sinterklaasproject van mavo 4 ten einde. Het is op de locatie Hof van Delft een mooie traditie geworden dat de vier examenklassen de bewoners van woonzorgcentrum De Lindenhof in Delft die dag verrassen.

Alle vierenzestig bewoners krijgen dan een cadeautje en een gedicht. In de voorbereidingen voor 5 december werd er dus flink gedicht. Het is nog niet makkelijk om een persoonlijk en origineel gedicht te maken omdat de leerlingen alleen de naam en het geslacht van een bewoner weten. En waar de ene leerling zo een origineel gedicht uit de mouw schudde, riep de ander de hulp in van het internet.

Op 5 december werden ‘s morgens alle cadeaus ingepakt en ‘s middags is een groep van zestien leerlingen naar De Lindenhof afgereisd om alle cadeaus uit te delen en natuurlijk ook de gedichten voor te dragen.

We werden door de medewerkers en bewoners hartelijk ontvangen. De schroom die sommige leerlingen eerst nog hadden maakte al snel plaats voor plezier en trots. Wij kijken samen met de leerlingen terug op een mooie middag. En waar bij sommige leerlingen zelfs wat vochtige ogen te zien waren (“Meneer, ze zijn zó schattig”), leek bij een ander de liefde voor de ouderenzorg te zijn geboren.

Namens de mentoren van klas 4 en Ard Feij,

Collin de Visser