Voorstelling 'Like me'

Op donderdag 6 oktober zijn alle klassen 1 naar het wijkcentrum de Vleugel gelopen om daar de voorstelling “Like me” van de theatergroep Playback te zien. In deze voorstelling worden onderwerpen als pesten, groepsdruk en social media behandeld door jonge enthousiaste acteurs. Na de voorstelling was er een interactief onderdeel waarin werd besproken hoe de leerlingen met dergelijke situaties om zouden gaan. Een enkeling die durfde mocht zelfs even de scène opnieuw spelen samen met de acteurs. Als school hopen we dat de leerlingen zich bewuster zijn van wat social media kan doen, wat groepsdruk met zich meebrengt en hoe zij zelf betere keuzes hierin kunnen maken.
Over 2 weken zal dezelfde theatergroep ook een thema avond voor de ouders organiseren met soortgelijke onderwerpen. We hopen dan ook dat leerlingen en ouders het gesprek met elkaar hierover aangaan.