Beste ontwerp plasticvanger

Op woensdag 19 mei was de landelijke finale van het Maritiem Museum Project voor de leerlingen uit de 3e klas Technasium.

De opdracht was het verbeteren van een al bestaande plasticvanger van Clear Rivers en hierbij gebruik te maken van nieuwe technologieën. Uit de vele inzendingen waren 9 projectgroepjes uitgekozen door de opdrachtgever om het prototype van het ontwerp te komen demonstreren in het Aqualab op de RDM Campus in Rotterdam. Hierbij kwam het projectgroepje uit AT3j, met Maria Martens, Thijs Keijzer, Jade Waser en Marijn Nijland, als winnaar uit de bus!

De jury was erg positief over het ontwerp omdat het direct in de Schie geplaatst kan worden, de leerlingen een goed werkend prototype hebben gemaakt en het een zeer geschikte toevoeging aan de huidige plasticvanger is.

De winnaars worden 2 juni verwacht in het Maritiem Museum, waar een professionele filmcrew op ze wacht om een demonstratie van hun plasticvanger vast te leggen in een kort filmpje. Deze film wordt een jaar lang afgespeeld in de Offshore Experience van het Maritiem Museum. Leuk om daar binnenkort eens een kijkje te nemen!

Lees hier het artikel "De Zeekoe" is de slimste plasticvanger van Rotterdam! (Bron: de Havenloods Rotterdam).