Examen tekenen vwo-6

In januari hebben de leerlingen officieel de opgaven voor het praktijkexamen uitgedeeld gekregen. Zij konden kiezen uit zeven onderwerpen, bijvoorbeeld 'de ware aard van onbegrepen beesten' of een foto van Badr Hari tegenover Rico Verhoeven.

De leerlingen kregen 1400 minuten om een beeldend proces en een serie eindwerkstukken tot stand te brengen naar aanleiding van hun gekozen opgave. In het proces onderzochten de leerlingen elementen uit de voorstelling en vormgeving in diverse materialen. Uit dit onderzoek maakten ze keuzes die ze uiteindelijk in verschillende eindwerkstukken toegepast hebben.

De beoordeling van de collecties wordt gedaan door de eigen tekendocent en door een tweede corrector van een andere school. Net zoals dat bij schriftelijke examens gaat.  We zijn trots op wat de leerlingen hebben gemaakt en we hopen dat de leerlingen ook tevreden zijn over hun prestaties.

In onderstaande video ziet u wat de examenleerlingen van het vwo tot stand hebben gebracht tijdens hun centraal praktisch examen voor tekenen.