First Lego League schoolfinale

Na weken van programmeren en testen was het op 10 november dan eindelijk zover; de First Lego League schoolfinale!

Teams uit alle tweede klassen van het technasium namen het tegen elkaar op in de aula die was getransformeerd tot een goed gevuld kolkend stadion. Aan de deelnemers de taak in deze ambiance en onder strenge begeleiding van twee officiële scheidsrechters hun hoofd koel te houden. Dit lukte het ene team beter dan het andere, waardoor uiteindelijk het team van AT2f als verrassende winnaar uit de strijd kwam. Zij wonnen een Masterclass van twee experts om zich nog beter voor te kunnen bereiden op de regiofinale bij de TU Delft.

Het was een sensationeel evenement waarbij de leerlingen hebben geleerd te presteren onder druk. Hopelijk komt dit tot uiting op de regiofinale, graag tot dan!

Meer weten over de First Lego League en het thema van dit seizoen?

Kijk dan op de website.

Christian Veldboom, docent O&O