Gala vwo 6

Op 8 april was het zover: eindelijk konden we weer eens samen iets vieren. Al geruime tijd waren de voorbereidingen voor het eindexamengala van vwo 6 gestart. Onze insteek was om het samen met onze leerlingen in te vullen en vorm te geven. Succesvolle programmaonderdelen uit vroegere edities, bleken ook nu nog in de smaak te vallen. En hoe leuk was het om de mooi verbouwde aula als sfeervolle ruimte te kunnen gebruiken.

Prachtig uitgelicht en versierd werd de aula inderdaad een prachtig decor voor een feestelijke avond. Iedere leerling kwam over de rode loper en onder de ballonnenboog op een feestelijke manier binnen. En wat zag iedereen er prachtig uit! Aan prachtig gedekte tafels namen we allemaal plaats om te genieten van het eten: zelfgemaakte voorgerechten en toetjes en een Italiaans buffet dat verzorgd werd door een cateraar. Ondertussen werd er prachtige muziek door leerlingen op het podium ten gehore gebracht en konden we genieten van een indrukwekkende voordracht van Sonya. Een pubquiz over docentenweetjes was een mooie overgang naar het volgende programmaonderdeel.

Daarna was het tijd om een dansje te wagen en onze ex-collega kwam een workshop dansen geven. Binnen een handomdraai hadden Gerard en Astrid iedereen op de dansvloer en werd de cha-cha-cha vol verve geoefend. Tot slot was er nog een gezellige afsluiting met een dansje en veel fotomomenten. Nogmaals op deze plek veel dank aan collega’s, leerlingen uit vwo 5 en leerlingen van de techniek en de klankbordgroep vwo 6, om op deze wijze onze eindexamenleerlingen een onvergetelijke avond te bezorgen!

Esther Vinken | teamleider vwo 5 en 6