Lichtsculpturen bewonderen

Lichtsculpturen van Noëlle van der Hagen bewonderen in de aula van de locatie Molenhuispad

Op 12 april kunnen alle leerlingen en docenten van 9.00 tot 14.00 uur lichtsculpturen van Noëlle van der Hagen bewonderen in de aula van de locatie Molenhuispad.

Leerlingen van de brugklassen technasium bezoeken deze tentoonstelling in het kader van een opdracht van Onderzoek & Ontwerpen (O&O). Het verwerken van hun indrukken van de tentoonstelling en van hun bezoeken aan het Vermeer museum in Delft en het Paard poppodium in Den Haag is een onderdeel van hun laatste technasiumprojecten (Vermeer experience voor drie vwo technasiumklassen en Poppodium voor drie havo/vwo technasiumklassen). De brugklasleerlingen treden in de rol van user experience (UX) designer. Een UX designer houdt zich bezig met het ontwerp van een gebruikservaring door eerst onderzoek te doen naar de behoeften van de doelgroep en die vervolgens te vertalen naar het gebruiksproduct.

Verwondering is de kern van het werk van Noëlle van der Hagen. Verwondering van de kijker over het steeds opnieuw ontdekken van wat je ziet. Verleiding om het aan te willen raken, te voelen. Licht, kleur en glans kenmerken haar werk. Zij schildert met stof en werkt met kleurrijk, glanzend, transparant organza en glimmend garen.  De lichtsculpturen die te zien zijn in het CLD hebben een magisch effect als je ernaar kijkt. Het materiaal dat is gebruikt: staal, lood, notenhout, led, organza, garen. De lichtsculpturen zijn een gezamenlijk ontwerp met Twan Oei.

Meer informatie over (de ontwerpen van) Noëlle van der Hagen:
www.noellevanderhagen.nl