Uitwisseling Frankrijk

In november 2022 kwamen 29 leerlingen van het Lycée Jeanne d’Arc St Ivy op bezoek in Delft. Ze logeerden een week thuis bij onze leerlingen (4-havo, 4-vwo en 5-vwo) en brachten onder andere een bezoek aan Amsterdam (het Anne Frank Huis), Rotterdam en de Maeslantkering. De stad Delft inclusief een bezoek aan de Porceleijne Fles en natuurlijk onze school, mochten natuurlijk niet ontbreken.

De week na de voorjaarsvakantie was het de beurt van onze leerlingen om naar Frankrijk te gaan. Ze verbleven daar in een gastgezin, gingen met de schoolbus met ze mee naar school gaan en bezochten de Mont Saint Michel, Vannes, Saint Malo en de zuidkust van Bretagne. Leerlingen van de beroepsopleiding Saint Ivy organiseerden een toeristische rondleiding in Pontivy voor onze leerlingen. Op deze locatie met beroepsopleidingen hebben de leerlingen een ochtend typische Bretonse gerechten mogen koken, opdienen en eten.

Er zijn vriendschappen voor het leven gemaakt. Al met al was het een mooie week vol bijzondere ervaringen!