Bingo tijdens biologie

‘Ruikt naar een ui, maar is het niet’

De leerlingen van de brugklas zijn afgelopen week met de biologielessen van mevrouw Van Dongen naar buiten geweest. De leerlingen hebben bingo gespeeld rondom het CLD schoolgebouw, inclusief de biotuin (met een afmeting van 5 x 50 m en zeer biodivers).

De leerlingen verzamelden onderdelen (als stengel, blad en/of bloem – geplukt of op foto) van kruidachtige planten en/of bomen, die als genummerde opdrachten (1-20) op een bingokaart stonden aangegeven.

Met een volle bingokaart en de juiste onderdelen verdienden de leerlingen een leuke prijs: een lekker waterijsje.

‘Ik vond het een leuke, interessante en vooral uitdagende opdracht. De groene omgeving rondom school was zeer behulpzaam. Je leert delen rondom school kennen, waarvan je het bestaan niet wist. En je bent lekker actief bezig’ zegt een leerling met waterijsje in de mond.

‘Mijn missie als biologiedocent was geslaagd, de leerlingen hebben weer een nieuwe natuurbeleving, zijn in beweging geweest, kregen een gevarieerde werkvorm - met ruimte voor spel en onderzoek, en hebben laten zien dat hun betrokkenheid bij de biologielessen is vergroot!’