Uitreiking vignet Welbevinden Gezonde school

CLD eerste Gezonde School in Delft met havo en vwo-afdeling!

We zijn super trots om de eerste voortgezet onderwijsschoollocatie in Delft te zijn met een havo en vwo-afdeling die zichzelf een Gezonde School mag noemen volgens de landelijke richtlijnen die hiervoor door deskundigen zijn opgesteld. Hiervoor komt wethouder Karin Schrederhof van gemeente Delft op maandag 20 maart om 14:30 uur naar Molenhuispad 1 om dit tijdens een feestelijke viering uit te reiken.

Het CLD vindt een veilig en leefbaar schoolklimaat van het allergrootste belang. Voor ons is het een basisvoorwaarde voor prettig en effectief leren. In een veilig schoolklimaat voelt iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd en is er ruimte voor verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Een Gezonde School gaat uit van een structurele aanpak in plaats van kortdurende projecten en kan zich richten op verschillende gezondheidsthema’s. De kracht is om een thema volgens de Gezonde School-aanpak uit te werken en dat doet het CLD Molenhuispad op het gebied van Welbevinden. Werken aan gezondheid op school loont. Het draagt bij aan betere schoolprestaties, minder schooluitval en een gezondere leefstijl.  Bij het werken aan Gezonde School wordt het CLD Molenhuispad ondersteund door de Gezonde School adviseur van de GGD Haaglanden en in de praktijk door meer organisaties zoals de Jeugdgezondheidszorg, het Samenwerkingsverband en DelftSupport. Gezonde School is dus een samenwerking tussen diverse landelijke organisaties.

Wilt u meer weten over (het vignet) Gezonde School? Kijk dan op www.gezondeschool.nl.