Open Huis 28 januari

Zaterdag 28 januari was het eindelijk zover: na twee jaar weer een Open Huis, waar iedereen welkom was. We hebben ongeveer 2750 bezoekers mogen ontvangen en wat was het een gezellige dag. De bezoekers kwamen binnen en kregen een prachtige 3D kaart waarmee ze een route konden volgen door de school. Natuurlijk waren er overal leerlingen in blauwe CLD-polo’s om gasten op weg te helpen en rond te leiden.

Binnen de school had iedere vaksectie met veel plezier een lokaal ingericht om vakinformatie te geven (welke boeken, methodes etc.), maar ook een leuke activiteit te koppelen aan het vak. Zo was er bij biologie een realistische escaperoom gemaakt, er was een Groot Nederlands dictee en verschillende proefjes bij de vakken scheikunde en natuurkunde.

Naast de vakinhoud, viel ook op dat de docenten die op het CLD Molenhuispad werken echt een hart hebben voor leerlingen: er werd dus tijdens het Open Huis ook vooral met (toekomstige) leerlingen gepraat in plaats van over hen.

Verder hebben we ook onze nieuw gerenoveerde aula gebruikt om de bezoekers te laten zien wat de mogelijkheden zijn. De techniekgroep (bestaande uit leerlingen!) liet zien wat er in de nieuwe aula allemaal kan: bijvoorbeeld optredens van leerlingen (dans, zang, bandjes) uitlichten met een fantastische lichtshow.

Daarnaast was er veel interesse voor de vele richtingen die we hebben op school. Het Gymnasium, Technasium en onze nieuwe richting GymTech.

Namens al mijn collega’s, veel dank voor uw aanwezigheid. We wensen de leerlingen van groep 8 heel veel succes met hun keuze voor een middelbare school.

Yuri Oostvriesland | teamleider brugklassen