Symposium: Hard voor je hart!

Tegenwoordig zijn hart- en vaatziekten samen met kanker onze grootste vijand voor onze gezondheid. Het overgrote deel van de Nederlanders zal te maken krijgen met hart- en vaatziekten, zelf of in de omgeving. De kans op deze welvaartsziekten is gelukkig voor een deel beïnvloedbaar. Daarom geven leerlingen van vwo-6 Natuur, Leven en Techniek (NLT) op 11 december een symposium over wat je allemaal kan doen om goed voor je hart te zorgen.

Op 11 december wordt er op het CLD molenhuispad door leerlingen een symposium gehouden; een bijeenkomst van experts die met anderen in gesprek gaan over nieuwe bevindingen. Iedere groep zal om de beurt een nieuw subonderwerp introduceren wat daarna wordt besproken met de andere groepen.

In dit symposium over hart- en vaatziekten zullen risicofactoren zoals roken, alcoholgebruik en stress, maar ook positieve invloeden zoals, goede slaap, voeding en beweging aan bod komen. De daarbij behorende onderliggende biologische basis wordt toegelicht.

Het symposium is voor iedereen; leerlingen, docenten, ouders en andere geïnteresseerden. In de aula is er vrije inloop en na elke voordracht is er ruimte om al je brandende vragen te stellen. Het begint met een algemene inleiding, daarna bovengenoemde onderwerpen en we sluiten af met een conclusie.

Aanvang om 11.20 uur en het symposium duurt tot 13.30 uur.