Oriƫntatie op de toekomst

In de week van 17 t/m 21 januari gingen de leerlingen van havo 3 aan de slag met hun oriëntatie op een vak- en profielkeuze, studiekeuze en toekomstig beroep.

Studenten (onder wie veel oud-leerlingen) en beroepsbeoefenaars uit verschillende sectoren hebben tijdens speeddates vragen van onze leerlingen beantwoord. De meeste leerlingen hebben vervolgens twee of drie dagen in de praktijk kennis kunnen maken met een beroep tijdens een snuffelstage. Een stageadres vinden was niet gemakkelijk in de corona-tijd. Leerlingen die geen stageplek hadden, kregen een  alternatief programma in het kader van de oriëntatie aangeboden. Zo heeft de week voor elke leerling een invulling gekregen die gericht is op zijn/haar toekomst.

De reacties van onze leerlingen, van de studenten en beroepsbeoefenaars uit de bedrijven zijn enthousiast en positief: een geslaagde week!