Project Viruskenner

De leerlingen van klas 2 Onderzoek en Ontwerpen (O&O) zijn gestart met het project 'Viruskenner'.

De leerlingen werken in dit project als media- en kennistechnoloog in opdracht van de Cirion foundation. Ze doen onderzoek naar de meest efficiënte methode om kennis over infectieziekten over te brengen en ontwikkelen een innovatieve preventiemethode om nieuwe infecties te voorkomen. In groepjes van 4 a 5 leerlingen gaan de leerlingen aan de slag; elk groepje verdiept zich in één van de volgende virussen:

·         Rodent Borne (via knaagdieren): Hanta virus, Lassa virus

·         Water Borne (via vervuild water)/Food Borne (via voedsel): norovirus en hepatitis A-virus

·         Mosquito Borne (via muggen): westnijlvirus en dengue-virus

·         Blood Borne en/of SOA (via bloed bloed contact): HIV, hepatitis C-virus, HPV [humaan papilloma virus]

·         Air Borne (verspreiding via de lucht): Mers-coronavirus, influenzavirus, mazelenvirus

Het project zal eind maart worden afgerond met een eindpresentatie.