Eerste paal

Op donderdag 2 juli werd door wethouder Aletta Hekker en Jogchum Zijlstra (voorzitter college van het bestuur) samen met enkele leerlingen de eerste paal geslagen voor de uitbreiding van ons gebouw. Hiermee is het officiële startsein gegeven voor de bouw.

Vanaf het schooljaar 2016-2017 zal de uitbreiding: 3.500 m2 vast aan het bestaande gebouw van de locatie Molenhuispad in gebruik worden genomen. De uitbreiding biedt dan ruimte aan 600 leerlingen. Op de begane grond komt een creatieve afdeling waarin de secties handvaardigheid, Onderzoek & Ontwerpen en techniek gaan samenwerken. Op de 1e en 2e verdieping zijn 19 lokalen ingepland. Bij het definitief ontwerp zijn vele partijen betrokken geweest. Naast de architect, de projectbegeleider en collega's vanuit de school, zijn ook leerlingen vanuit het vak Onderzoek & Ontwerpen bezig geweest met het ontwerpen van de begane grond.

Meer foto's van het slaan van de eerste paal zijn beschikbaar in het fotoalbum.