Profielwerkstuk havo 5

Op donderdag 19 januari presenteerden de leerlingen van 5 havo hun profielwerkstukken aan ouders, medeleerlingen en docenten.

Maandenlang hebben de leerlingen gewerkt aan deze grote werkstukken waarvan ze het thema zelf mochten kiezen. Eindelijk eens een vak waar je de inhoud helemaal zelf van kunt bepalen. Zelf een onderzoek doen en opzetten is leuk, maar natuurlijk ook heel spannend. Ze hebben een groot verslag geschreven met alle informatie die ze verzameld en onderzocht hadden. Voor de presentatie moesten ze zich dan weer beperken tot de kern, want in maximaal tien minuten kun je alleen het allerbelangrijkste vertellen. Maar dat konden de leerlingen dan ook!

Wat een mooie presentaties waren er en wat een trotse toehoorders zaten er in de zalen.